Tor Linckert
3 januar 2018

Generasjon Z – den unge målgruppen

Lær hvordan du kan nå den unge målgruppen i din markedsføring.

Blant de unge har aldri tilliten til og bruken av tradisjonelle mediekanaler vært lavere. Deres oppmerksomhet blir også mer og mer flyktig. Det har blitt en stor utfordring for annonsører og avsendere å bygge tillit og sikre relevans i de unges egne arenaer for at de skal være villige til å bruke tid på ditt budskap. Så hvordan når du egentlig inn i den unge målgruppens digitale univers?

Dette vet trendanalytiker Vikki N. Walle-Hansen i Opinion AS. Vikki har lenge fordypet seg i de digitale vanene til unge mennesker, spesielt jenter i alderen 15-29 år, som gjerne er et steg foran på SoMe. Innsikten er basert på Opinions eget jente-panel, Sher-panelet, med 800 unge jenter som de følger og har dialog med hele året. På Cloudfrokost vil Vikki presentere interessant innsikt fra prosjektet.

Lær hvordan unge bruker sosiale medier, hva de er opptatte av og hva de mener om merkevarer som invaderer deres arena. Bør man bruke ungdomsspråk og emojis for å bli sett – eller hva funker, egentlig? Vikki vil ta deg gjennom flere gode (og dårlige) eksempler.

Agenda

08:00-08:30: Frokost og mingling
08:30-09:15: Generasjon Z – den unge målgruppen
09:15-09:30: Avslutning

 

Meld deg på nå!