Podkast
18 apr 2017

Ny podkast om digital markedsføring

Med all verdens informasjon noen få touchskjermtrykk unna, har kundereisen endret seg fundamentalt – og med den hvordan man bør drive markedsføring.

Fortsatt er mange bedrifter i startgropa med å endre sine strategier, og hos mange henger årtiers arv tungt igjen i tankegangen. Men hvordan bør vi egentlig tenke og hva bør vi gjøre for å møte dagens digitale forbrukere? Og hva bør vi ikke gjøre?

Dette er temaet når vi i Cloud Media over påske lanserer podkasten Den store kundereisen.

Der vil programlederne Åslaug Birgitte Græsvold og Gjermund Glesnes invitere bransjeeksperter for å snakke om sine spesialområder innen digital markedsføring, det være seg strategi for sosiale medier, riktig kommunikasjon i ulike stadier av kundereisen, måter å få økt organisk trafikk, retargeting eller effektiv bruk av søkeordsannonsering.

Kundefokus

Alle disse temaene er allerede dekket av et utall blogginnlegg, både på vår egen blogg og hos andre firmaer. Men felles for de aller fleste av dem, er at tematikken behandles veldig operasjonelt.

I Den store kundereisen tar vi det ett steg lenger – eller ett steg tilbake, om du vil. For hva innebærer dette for kundene? Når synes de at nok blir for mye, eller at personaliseringen går fra nyttig til «creepy»? Kort sagt: Mer mat til tankeprosessene til fremoverlente markedsførere i norske bedrifter.

Hvorfor podkast?

Når Cloud Media velger å dele egne og andres kunnskaper via en podkast, henger det selvfølgelig sammen med vår visjon: Vi gjør deg god.

En podkast gir mulighet for faglig oppdatering når du reiser til jobb, lufter bikkja eller vasker kjøkkenet; altså midt i en travel hverdag.

I tillegg har Cloud Media allerede god erfaring med formatet etter å ha startet og drevet to podkaster i fjor: Foreldremøtet og Reisepodden. Vi holder også kurs og bistår med innholdsrådgivning for podkastere. Denne gang bringer vi innholdet i øreproppene til vår kjernevirksomhet: Å hjelpe bedrifter og organisasjoner til å kommunisere med sine potensielle kunder, for å bygge sterkere merkevare og oppnå flere salg.

Første episode av Den store kundereisen blir publisert senere denne uken. Meld deg på vårt nyhetsbrev for å holde deg oppdatert!