Skip to content

Vi søker Digital Markedsfører

Cloud Media ser nå etter en Digital Markedsfører som skal være med å utvikle området for betalt spredning.

Forbrukerinnsikt: Kjenner du målgruppen din?

Vi lever i et forventningssamfunn hvor våre vaner og preferanser endres raskt. Man skal rekke det samme som før, bare på mye kortere tid. Men vet du hvordan skal du gå frem?

Frokostseminar: Slik øker du salget med riktig innhold

Torsdag 22. juni inviterte Cloud Media til frokostseminar med tittelen «Slik øker du salget med riktig innhold». Innholdsrådgiver Gjermund Glesnes delte sine beste tips om hvordan du lager innhold som selger.

Spør først – lag innhold etterpå!

En av Clouds faste samarbeidspartnere, Trond Lyngbø fra Search Planet, er regnet av Forbes.com som en av verdens 25 fremste SEO-spesialister. Interessen i salen var derfor stor da den blide bergenseren torsdag 11. mai gjestet Cloud Medias femte frokostseminar for sesongen.

Hva er innholdsmarkedsføring, egentlig?

Det er forskjell på innholdsmarkedsføring i egne kanaler og det mediene distribuerer som betalt innhold og annonsørinnhold i sine nettaviser.

3 trender fra Brighton SEO

Stemmestyrte søk, søk ved hjelp av mobilkameraet og enda større vekt på relevans og kvalitet. Les om tre av årets store trender innen søkemotoroptimalisering.

Podkast: Hvordan treffe kunden i Google

I dag har vi publisert første episode av vår nye podcast om markedsføring, Den store kundereisen. Første gjest ut er ingen ringere enn Steffen Rabben fra Google Norge.

Ny podkast om digital markedsføring

Med all verdens informasjon noen få touchskjermtrykk unna, har kundereisen endret seg fundamentalt – og med den hvordan man bør drive markedsføring.

Slik får du best innhold – som gir deg salg

Gjør analysejobben før og etter du poster innholdet ditt. Da treffer du best mulig hos brukerne dine. Det var stinn brakke 19. januar, da Cloud Media startet årets første frokostseminar, #cloudfrokost, med å spørre:  Hvordan kan vi øke salg ved å gjøre en god analyse i forkant, og ved å optimalisere innholdet? UX-designer og daglig […]

Rangeringsfaktorene som gir best SEO-effekt i 2017

Her er de beste innsidetipsene for hvordan du bør jobbe med SEO fremover. – SEO er grunnlag for all digital strategi. Får du SEO riktig, får du til alt det andre også. Det var det klare budskapet fra Magnus Strømnes Bøe da han åpnet Cloud Medias frokostseminar 8. desember. Partneren og lederen for egne og […]

Ex-Ica-sjefen avslører hemmeligheten bak hans innholdsmarkedsførings-suksess

Eksempel på innholdsmarkedsføring: -God innholdsmarkedsføring handler om å lage innhold som er helt på brukernes premisser. Det er der de fleste bommer, etter min mening. De tenker for mye på seg selv, sier tidligere markedsdirektør i ICA, Andreas Gjøsund. Icas tidligere markedsdirektør gikk på en scene i januar. Salen var full av markedsførere. -Vi skal ha […]