Skip to content

Forbrukerinnsikt: Kjenner du målgruppen din?

Vi lever i et forventningssamfunn hvor våre vaner og preferanser endres raskt. Man skal rekke det samme som før, bare på mye kortere tid. Men vet du hvordan skal du gå frem?

Frokostseminar: Slik øker du salget med riktig innhold

Torsdag 22. juni inviterte Cloud Media til frokostseminar med tittelen «Slik øker du salget med riktig innhold». Innholdsrådgiver Gjermund Glesnes delte sine beste tips om hvordan du lager innhold som selger.

Spør først – lag innhold etterpå!

En av Clouds faste samarbeidspartnere, Trond Lyngbø fra Search Planet, er regnet av Forbes.com som en av verdens 25 fremste SEO-spesialister. Interessen i salen var derfor stor da den blide bergenseren torsdag 11. mai gjestet Cloud Medias femte frokostseminar for sesongen.

Hva er innholdsmarkedsføring, egentlig?

Det er forskjell på innholdsmarkedsføring i egne kanaler og det mediene distribuerer som betalt innhold og annonsørinnhold i sine nettaviser.

3 trender fra Brighton SEO

Stemmestyrte søk, søk ved hjelp av mobilkameraet og enda større vekt på relevans og kvalitet. Les om tre av årets store trender innen søkemotoroptimalisering.

Podkast: Hvordan treffe kunden i Google

I dag har vi publisert første episode av vår nye podcast om markedsføring, Den store kundereisen. Første gjest ut er ingen ringere enn Steffen Rabben fra Google Norge.

Ny podkast om digital markedsføring

Med all verdens informasjon noen få touchskjermtrykk unna, har kundereisen endret seg fundamentalt – og med den hvordan man bør drive markedsføring.

Søkemotoroptimalisering er å hjelpe Google

Slik lager du det beste innholdet som gir deg gode søk. – Vi får noen ganger henvendelser om vi kan skrive artikler for Google. SEO-artikler, kaller de det. Heldigvis har sjefen min så langt sagt nei, fortalte innholdsrådgiver i Cloud Media, Gjermund Glesnes, da han åpnet sitt foredrag for Cloudfrokosts gjester 19 .januar. – For, […]

Slik får du best innhold – som gir deg salg

Gjør analysejobben før og etter du poster innholdet ditt. Da treffer du best mulig hos brukerne dine. Det var stinn brakke 19. januar, da Cloud Media startet årets første frokostseminar, #cloudfrokost, med å spørre:  Hvordan kan vi øke salg ved å gjøre en god analyse i forkant, og ved å optimalisere innholdet? UX-designer og daglig […]

Rangeringsfaktorene som gir best SEO-effekt i 2017

Her er de beste innsidetipsene for hvordan du bør jobbe med SEO fremover. – SEO er grunnlag for all digital strategi. Får du SEO riktig, får du til alt det andre også. Det var det klare budskapet fra Magnus Strømnes Bøe da han åpnet Cloud Medias frokostseminar 8. desember. Partneren og lederen for egne og […]

Dette må du huske på når du skal lage et nytt nettsted

Det er mange som har brent seg på å glemme søkemotoroptimalisering (SEO) når de har lansert et nytt nettsted. En av de vanligste feilene er at viktig innhold ikke blir tatt med på flyttelasset fra det gamle nettstedet eller at gamle url-er ikke blir videresendt til nye. Et veldig kjent eksempel på et selskap som […]

Google Analytics er misvisende – slik bør du måle innholdsmarkedsføring

Bare innrøm det: Målet med innholdsmarkedsføring, eller content marketing, er å øke salget. En av fordelene med lesing på nett, er at vi vet så mye om leserne. Den kunnskapen kan vi bruke til å sende akkurat riktig budskap til riktig tid, og på den måten gjøre leser om til kjøper. Eller er det sånn? […]

Skap et lojalt publikum med content marketing

Hvis folk stoler på deg, er det mye lettere å selge til dem. God content marketing bør derfor handle om å bygge tillit – for med det å øke salget. Men hvordan gjør du det? Det var temaet da Lucas Weldeghebriel holdt frokostseminar hos oss 10. november. I tillegg snakket Robin Rismyhr om hvordan du […]

Syv vanlige SEO-feil din bedrift gjør, men som du enkelt kan fikse.

Feil i SEO-arbeidet kan koste millioner. Derfor er det nesten utrolig hvor mange selskaper som begår grunnleggende SEO-tabber– også store selskaper. – «Alle» synder i jobben med søkemotoroptimalisering. Selv organisasjoner som er veldig profesjonelle og som man dermed skulle tro har god kontroll, gjør elementære feil. De fleste feilene er ikke uopprettelige. Men du taper […]

SEO: Dette bør du vite før du begynner

Søkemotorene på internett har endret hele måten folk handler på. Men det er ikke bare forbrukeren som har fått mye større makt. Fordi kjøpsprosessen gjerne både starter med og kulminerer etter et søk, har den gitt bedrifter en helt ny mulighet til å styrke sin markedsposisjon gjennom godt og relevant innhold – gjerne løst ved […]

Frokosten.no – Fra idé til konsept på 28 dager

Det sies at Rom ikke ble bygget på én dag – men konseptet Frokosten.no klarte vi jaggu å rigge opp for Scandic Hotels på snaut halvannen måned inkludert påskeferie. Frokosten.no ble lansert på «Den nasjonale frokostdagen»­ 13. april. Til nå har over 8.100 besøkende vært innom nettsiden, og videoene om hvordan man eksempelvis lager «Speilegg […]

Dette har vi lært av å lage podcast

Vi i Cloud har som mål å være best på innhold. Så hva er vel mer naturlig enn å lage podcast? Podcast er jo – nettopp – innhold, attpåtil av en form som det siste året har blitt mye mer populært. Omtrent akkurat slik tenkte vi da vi 15. desember hadde vårt aller første møte […]

De to triksene for å fange podcast-lytternes tid

– Og noen flere erfaringer fra noen av Norges beste podcastere Skal du lykkes med podcast, er det ikke nok å velge et interessant tema. Du må også klare å formidle det slik at lytterne faktisk vil lytte. – Podcastlyttere er gode lyttere. Men du må likevel fange oppmerksomheten deres. Det fortalte NRKs vitenskapsjournalist Torkild […]

Slik gjorde Trine Sandberg godt innhold til business

Fullt fokus på innhold, ikke penger og suksess. Det mener Norges største matblogger er nøkkelen til suksess på nett. I januar 2007 var Trine Sandberg tobarnsmor og jurist, og blogging visste hun ikke engang hva var. Ni år senere har to barn blitt til tre – pluss barnebarn – og bloggen hennes dukker opp blant de […]

Slik lager du innholdsmarkedsføring uten å bryte loven

Både annonsør, content-byrå og mediehuset er ansvarlige for at innholdsmarkedsføring ikke bryter Markedsføringsloven, ifølge forbrukerombud Gry Nergård. Vi tok en prat med henne om hvor grensene går. Der bedriftene tidligere satset på bannerannonser og TV-reklame, flyttes nå stadig mer av PR-budsjettene over på innholdsmarkedsføring, både gjennom sine egne, eide kanaler og som innholdsreklame/native advertising i tradisjonelle medier. Virkemidlene […]

Ordlisten for digital markedsføring

Internett har gitt markedsførere helt nye utfordringer, men samtidig har mulighetene for å nå ut med budskapet aldri vært større. Det krever bare god forståelse av den nye virkeligheten, en god strategi, og evne og tålmodighet til å gjennomføre den. Her er vår lille ordliste for å gi deg litt hjelp til å komme igang med god, innholdsbasert […]

Derfor lykkes Nordnet med sin podcast «Pengepodden»

 I én time hver uke har Nordnet opptil 10.000 kunders oppmerksomhet. Velkommen til fremtidens markedsføring. I skrivende stund har radar-paret Anders Skar (daglig leder) og Karl Oscar Strøm (investeringsrådgiver) i Nordnet produsert 27 episoder av «Pengepodden»: Nordnets podcast om trender, aksjer, sektorer og makroøkonomiske forhold som påvirker hvordan du bør investere sparepengene dine. «Børs i fritt […]

Innholdsmarkedsførings-geni ved en tilfeldighet: Fra 0 til 20 millioner på to år

Innholdsmarkedsføring er et mektig verktøy. Det begynte med en dårlig video på Youtube. 1,5 millioner visninger senere omsetter bedriften for 20 millioner og skal åpne butikk i Sverige. -Det var helt tilfeldig, sier larviksmannen Bjørn-Aage Bredal, gründer av nettbutikken bilpleiekongen.no. -Jeg drev en bensinstasjon på Konnerud i Drammen og tenkte på hva vi kunne gjøre […]

Ex-Ica-sjefen avslører hemmeligheten bak hans innholdsmarkedsførings-suksess

Eksempel på innholdsmarkedsføring: -God innholdsmarkedsføring handler om å lage innhold som er helt på brukernes premisser. Det er der de fleste bommer, etter min mening. De tenker for mye på seg selv, sier tidligere markedsdirektør i ICA, Andreas Gjøsund. Icas tidligere markedsdirektør gikk på en scene i januar. Salen var full av markedsførere. -Vi skal ha […]