Skip to content

Våre innholdstjenester

Vi skaper tekster, bilder og video som gjør at leseren tror på deg, liker deg, og vil kjøpe av deg. Alle våre tekster er SEO-optimaliserte– samtidig som de er gode å lese.

Innhold

Vi skaper tekster, bilder og video som gjør at leseren tror på deg, liker deg, og vil kjøpe av deg.

Innholdsmarkedsføring

Innholdsmarkedsføring er en svært effektiv måte å tiltrekke seg nye kunder på – eller det kan være et pengesluk. I Cloud Media sørger vi for det førstnevnte. Innholdsmarkedsføring (content marketing) handler om påvirke folk, akkurat som reklame. Forskjellen fra tradisjonell reklame er at du i innholdsmarkedsføring ikke tvinger budskapet på målgruppa di.

Les mer om innholdsmarkedsføring.

«God og effektiv innholdsmarkedsføring skapes ikke gjennom tilfeldigheter. Den er resultatet av god planlegging og strategi.»

Design og UX-design

God design avgjør både om kundene finner fram på sidene dine, og om de lar seg friste. Derfor tenker vi alltid på både UX og UI når vi designer nettsider.

Les mer om Design og UX-design.

«Siden øynene for de fleste av oss er den viktigste sansen – i hvert fall når vi besøker et nettsted – er det her førsteinntrykket skapes.»

Tekst

Gode tekster er avgjørende for om innholdsmarkedsføring lykkes. Men å skrive gode tekster er en kunst, så hvordan sørger du for at tekstene skinner? Her i Cloud Media har vi løst spørsmålet enkelt – og vanskelig. Vi har rett og slett rekruttert en stab av erfarne journalister med gode penner til å gjøre skrivejobbene.

Les om mer om tekst.

«Fordi gode tekster får leserne til å bli på sidene dine, og gjerne klikker seg videre, har tekstkvaliteten også betydning for SEO.»

Foto og video

I en stadig mer visuell verden er fantastiske bilder og videoer viktige for å påvirke målgruppa. Vi hjelper deg til å skinne. Et riktig bildeuttrykk gjør inntrykk. Et godt bilde skaper assosiasjoner og lyst: Til å ha den jakka, sykle på den stien, eller lage den oppskriften.

Les mer om foto og video.

«Hva slags bilder og video du trenger, avgjøres gjerne av innholdsstrategien, hvor vi igjen bruker vår ekspertise i forbrukerinnsiktfor å forstå hvilket uttrykk som fungerer best.»

Tone of voice

Det er ikke bare hva du sier men også hvordan du sier det, som bestemmer om du får folk til å høre på deg. Slik er det også i markedsføring. Tone of voice er retningslinjene for nettopp dette. Den definerer hvordan du skal henvende deg, hvilken språklig tone du skal bruke, hvor langt du skal skrive, og så videre.

Les mer om tone of voice.

«Som bedrift bør du nemlig snakke med én stemme, og være gjenkjennelig uavhengig av hvilken eksterne eller intern ressurs som har produsert teksten.»

Redaktørtjenester

Å få et nettsted til å fungere, krever god styring og planlegging. Derfor tilbyr vi redaktørtjenester til alle som satser på innholds-markedsføring. Innholdsmarkedsføring skiller seg markant fra annen markedsføring, og krever derfor mye av redaktøren.

Les mer om redaktørtjenester.

«Vi i Cloud Media startet som et rent content-byrå. Selv om vi etter hvert har utvidet porteføljen kraftig, har denne arven sørget for at vi har noen av bransjens mest erfarne redaktører og webredaktører i staben.»

Konseptutvikling

Du må ikke gå fra konseptene for å lykkes med konseptutvikling. Snarere tvert imot. En vellykket konseptutvikling minner mye om arbeidet med innholdsstrategi, men krever enda mer for at sluttresultatet skal bli vellykket. Prosessen går tross alt ut på å utvikle et konsept som både kan stå på egne bein og samtidig bygge oppunder dine mål og USP-er.

Les mer om konseptutvikling.

«Når vi skal utvikle et innholdskonsept helt fra starten, eller gjøre omfattende videreutvikling av et eksisterende konsept, starter vi gjerne med nokså blanke ark.»

Innholdsstrategi

Uten en klar innholdsstrategi vil innholdsmarkedsføringen nesten bestandig koste mer enn den smaker. Derfor har vi spesialisert oss på å hjelpe bedrifter og organisasjoner til å legge en god grunnmur for satsingen.

Les mer om innholdsstrategi.

«Innholdsmarkedsføring er meningsløs hvis den ikke både tar kundens og din strategiske interesse på alvor.»

Innholdsanalyse

I Cloud Media jobber vi helhetlig med kundeinnsikt. Det vil si at vi har en stor verktøykasse med alt fra forbrukerinnsiktog trendanalyse til søkemotoroptimalisering (SEO). På den måten kan vi til enhver tid velge og kombinere de metodene som virkelig gjør deg god – og sørger for at markedsføringen din virker.

Les mer om innholdsanalyse.

«Det fins mange byråer i Norge som jobber med SEO. Det fins også en rekke innsiktsbyråer. Det unike med Cloud Media er at vi tilbyr begge deler – samtidig. Vår påstand er at det til sammen er dynamitt!»