Skip to content

Forbrukerinnsikt

Innsikt om mennesker er framtidas fremste valuta. Derfor tilbyr vi en stor verktøykasse for å gi våre kunder ekte forbrukerinnsikt.

Forbrukerinnsikt

Innsikt om mennesker er framtidas fremste valuta. Derfor tilbyr vi en stor verktøykasse for å gi våre kunder ekte forbrukerinnsikt.

Hvis du vil overbevise meg, må du tenke mine tanker, føle mine følelser og si mine ord. Sitatet tilhører den romerske statsmannen Cicero, men det er like sant i dag. For å vinne kampen om kundene, må du forstå dem, og du må snakke slik at de forstår – både hva du mener og at du bryr deg. Her kommer forbrukerinnsikt inn. Det holder nemlig ikke å tro, du må vite. Hva kundene bryr seg om, hva de drømmer om, hva de forventer, og hvor grensene deres går for hva som er greit og ikke greit.

Forbrukerinnsikt i Cloud Media

Her i Cloud Media har vi alltid som mål å gjøre kunden god. Og som Cicero påpekte: Da må vi hjelpe dem til å forstå målgruppa si. Derfor har vi bygget opp en innsiktsavdeling som ikke bare har eksperter på SEO, men også noen av Norges beste hoder innen forbrukerinnsikt. Denne kombinasjonen av digital innsikt og samtaler med ekte mennesker, er dynamitt. Ved å koble søkeordsanalyse og webanalyse med kvalitative undersøkelser, finner vi ikke bare ut hva som fungerer, men også hvordan og hvorfor. Vi finner ikke bare ut hva målgruppa gjør, men også hvorfor – og om de egentlig skulle ønske de fant en annen løsning. Dermed kan vi også gi svar på det du egentlig lurer på: Hva du bør gjøre for å bli enda bedre og vinne enda flere kunder og ambassadører.

Vi tilbyr en rekke former for både kvalitative og kvantitative analyser og metoder, og skreddersyr innsiktsarbeidet for din bedrift. Målet er alltid å få best – og ærligst – mulige svar, og vi strekker oss langt for å nå denne ambisjonen. Vi har til og med fått rote i respondentenes baderomsskap for å avsløre målgruppas vaner og preferanser! Av mer tradisjonelle innsiktsmetoder setter vi sammen fokusgrupper, rekrutterer og intervjuer superfans, ekspertgrupper eller helt vanlige mennesker og gjennomfører dybdeintervjuer med disse – eller arrangerer ambassadør-battles der f.eks. svorne Samsung-tilhengere møter iPhone-fanaster slik at vi kan observere hvilke ord og argumenter de to merkevarenes egne fans bruker for å overbevise motparten. Vi tilbyr også statistiske metoder som nullpunktsanalyse og brandtracking, og korrelasjonsanalyse. I alle kvantitative analyser er vi nøye med validitet og reliabilitet, altså at analysen måler det vi ønsker å måle og at en ny undersøkelse vil gi samme resultat (innenfor grensa som er satt for usikkerhet).

Vi tilbyr en rekke former for både kvalitative og kvantitative analyser og metoder, og skreddersyr innsiktsarbeidet for din bedrift.

Hva innsikten kan brukes til

Dyp forbrukerinnsikt er nyttig til en rekke ting:

  • Når du skal utvikle nye produkter og tjenester, ved at du får vite hva målgruppa tenker før produktet er i salg, og kan justere deretter. Kunnskapen kan også gi helt nye ideer til hva du skal tilby.
  • For å lage kommunikasjon som treffer de rette punktene i hjertet og hjernen – ved at du tenker, føler og snakker som målgruppa.
  • For å måle effekten av markedsføringsarbeidet gjennom merkevaretracker og nullpunktsanalyse. Kombinert med andre innsiktsformer kan vi også finne svar på hvorfor effekten har blitt eller ikke har blitt som forventet.

 

Har du spørsmål eller vil vite mer om hvordan vi kan hjelpe deg med forbrukerinnsikt? Ta kontakt!

«Vi finner ikke bare ut hva målgruppa gjør, men også hvorfor – og om de egentlig skulle ønske de fant en annen løsning.»

Våre eksperter

Innsikt og Innovasjon Adina Broady Aasebø

Adina Broady Aasebø

Partner/Direktør, Innsikt og Innovasjon

Kristine Torgersen

Innsiktsrådgiver