Skip to content

Programmatisk

Vi tilbyr programmatisk annonsering og hjelp til retargeting uten overraskelser og hemmelige påslag – bare gode strategiske råd og riktig teknikk.

Programmatisk

Vi tilbyr programmatisk annonsering og hjelp til retargeting uten overraskelser og hemmelige påslag – bare gode strategiske råd og riktig teknikk.

Bannerannonsering er selve urformen for digitale annonser. Med programmatic og retargeting-annonser kan du kjøpe både tradisjonelle bannere, videoer og native-plugger, samtidig som du legger på en ny dimensjon: Du styrer annonsene mot definerte målgrupper. Dermed får du muligheten til å pushe budskapet til akkurat de menneskene du ønsker å nå, uten å måtte betale for visinger til alle andre.

Programmatic uten overraskelser

Programmatic/RTD har god effekt enten tidlig eller sent i kundereisen – for å markedsføre muligheter eller å drive i land salget. Til pull-fasen midt i kundereisen fungerer derimot andre former for annonsering best. Vi er ikke et mediebyrå og har derfor ingen egeninteresse i å pushe våre kunder til å velge programmatisk annonsering. Vi er også helt åpne om hvilke påslag vi tar, slik at det blir gjennomsiktig hvor mye du betaler for rådgivning og hvor mye av totalbudsjettet som går til selve annonseringen. Samtidig yter vi i Cloud Media designtjenester og kan bistå med både tekst, foto og video, slik at annonsene får det uttrykket du ønsker. Vi kan ta hånd om hele utviklinga og baserer det visuelle uttrykket på innsikt og forståelse for hva du ønsker å kommunisere. Vi kan også løpende tilpasse,

Vi hjelper deg med målgruppe

Programmatisk annonsering og retargeting likner på bannerannonsering via Google, men gir bedre kontroll på hvor annonsene havner. Dette er ofte viktig, slik at ikke din merkevare forbindes med sider du ikke ønsker å synes på. Ulempen er at du må skaffe gode målgruppedata på andre måter enn via Google. Her møter mange annonsører problemer. Dataene må skaffes til veie. Egne data samlet inn gjennom kundelister eller nettsider, eller via tilbydere som feks. Schibsted. Vi sitter ikke på egne målgruppedata, men hjelper deg gjerne med å sette opp sporingspiksler på nettsidene slik at du kan bygge retargeting-publikum. Da sørger vi selvfølgelig for at innhentingen er innenfor lovverket.

Vi har innsikten

I teorien kan du være svært presis i hvor og mot hvem du kjøper programmatisk annonsering/RTD. Du kan definere målgrupper presist og hvilke kontekster annonsene skal vises i. Du kan også styre bud etter de samme reglene som i Google-annonsering.

Våre eksperter

Madeleine Røsnes

Digital rådgiver