Tor Linckert
28 juni 2017

Podkast: Hvordan skrive gode tekster i innholdsmarkedsføring

Det hjelper lite med god SEO og betalte Facebook-poster hvis enkle språkfeil får bedriften til å se klønete og uproff ut. Men hvordan skriver du godt og korrekt?

Det er tema når tekstdoktor Christine Calvert er gjest i den femte episoden av vår podkast om markedsføring, Den store kundereisen.

Calvert har skrevet to bøker om å skrive, «Skriv så det selger» og «Skriv for nettet – kort og godt», og er svært opptatt av språk og innhold – og hvordan de virker sammen så du får gode tekster.

I episoden får vi blant annet høre om:

  • De tre vanligste feilene i innholdsmarkedsføring og hvordan du kan løse dem.
  • Hva bedrifter bør tenke på for å fremstå troverdige og engasjerende.
  • Hva markedsføreren bør gjøre hvis bedriften har flere målgrupper for produktet eller tjenesten.
  • Hvordan du kan forstå hva kundene virkelig er opptatt av.
  • Hvordan du kan løse det når bedriften insisterer på å kalle produktet, eller det produktet løser, noe helt annet enn det folk flest søker etter.

Til sammen gir det 26 minutter som du virkelig bør høre hvis du ønsker å skrive gode tekster.

Og som bonus får du helt til slutt en liten innholdsmarkedsføringsblues.

Programledere er Åslaug Birgitte Græsvold og Gjermund Glesnes.

Episoden er tilgjengelig via Libsyn og iTunes.