Gresvig

Vårt samarbeid med Gresvig AS har bestått av flere faser for en optimal videreutvikling av nettbutikkene gsport.no og intersport.no.

Sunn vekst for digitale bedrifter begynner med et godt fundament som innebærer en jobb med produktene og hvordan de fremstår. Produksjon av kvalitetsinnhold bygger opp under produktene. Deretter sikre at det nettbutikken du sender potensielle kunder er relevant i forhold til søket, brukervennlig og er i teknisk god stand.

Vårt samarbeid med Gresvig har så langt resultert i 30 000 kategoritekster og produktbeskrivelser innen sport og fritids produkter. Alt av innhold er basert på en omfattende søkeordsanalyse. SEO optimalisert innhold og som gir gsport.no og intersport.no et konkurransefortrinn i forhold til høyere plassering hos Google. Dette har ført til økt trafikk inn til nettbutikkene og høyere konvertering. God og engasjerende produktinformasjon gir kundene inspirasjon til kjøp og en trygghet om at de har kjøpt riktig vare, og som igjen resulterer i at Gresvig mottar færre returer ved feil kjøp.

UX og webdesign– Et godt fundament

Cloud har bistått med å videreutvikle nettbutikkene til mer brukervennlig. En nettbutikk skal bestå av enkle og logiske innganger som hjelper kundene å finne fram til det de søker i varesortimentet. Med et stort sortiment er det viktig med en menystruktur som gir relevante filtreringsmuligheter i frontend. Mer enn 200 000 av produkter inkl. størrelser og fargevarianter er indeksert i backend i Magento fra et omfattende PIM system for en kontinuerlig vareflyt med produktnyheter i nettbutikkene.

Hva vi gjør

  • Søkeordsanalyse
  • Kategoritekster
  • UX og webdesign
  • Migrering til nytt nettsted