Våre tjenster

Uten en klar strategi vil innholdsmarkedsføringen nesten bestandig koste mer enn den smaker. Derfor har vi spesialisert oss på å hjelpe bedrifter og organisasjoner til å legge en god grunnmur for satsingen.

Vi hjelper deg til å lykkes i hele kundereisen, og tilbyr tjenester innenfor både analyse, strategi, innhold og spredning.

 

Innsikt og analyse

Forstå hva kundene er interessert i

Vi sørger for at du forstår hva kundene er interessert i, og hvordan du bør snakke med dem i de ulike fasene av kundereisen.

Innsiktstjenester

Søkeordsanalyse

Det hjelper ikke å være nummer en på Google på et ord ingen søker etter. Derfor bør de aller fleste digitale markedsføringsstrategier starte med en søkeordsanalyse. Kundereisen starter i veldig mange tilfeller med et Google-søk – Det betyr at vi mennesker googler helt vanvittig mye.

En søkeordsanalyse er kort fortalt en analyse av hva disse google-søkene er. Den forteller:

  • Hvilke ord folk søker etter
  • Hvor mange ganger de søker etter det
  • Når på året de gjør det

Vi kan undersøke søkeadferden for norske brukere, eller for andre nasjonaliteter og/eller for hele verden hvis det skulle være interessant.

Hvorfor en søkeordsanalyse er verdifull?
Vi mener at en søkeordsanalyse er den beste enkeltinvesteringen de aller fleste markedsføringsansvarlige kan gjøre. Ikke bare sikrer den at bedriften deres bruker riktig ord for varene og tjenestene den selger. I de aller fleste tilfeller vil analysen også avdekke mange nye muligheter for å bli funnet av kundene. Folk googler nemlig ikke alltid etter løsninger. Svært ofte googler vi heller etter problemet vi har og hvor din bedrift har løsningen. Ved å identifisere disse søkefrasene, slår du flere fluer i en smekk:

  • Du når mange flere potensielle kunder.
  • Du kan målrette innhold og kampanjer mot søkeord med mye lavere konkurranse enn søk etter selve produktene.
  • Du viser at du tar kundens virkelige utfordringer på alvor.

For å gjøre det lettere å orientere seg i listene over relevante søkeord, tilbyr vi også å lage søkeordshjul, hvor de viktige ordene blir systematisert tematisk.

Forbrukerinnsikt

Innsikt om mennesker er framtidens fremste valuta. Derfor tilbyr vi en stor verktøykasse for å gi våre kunder ekte forbrukerinnsikt. Hvis du vil overbevise meg, må du tenke mine tanker, føle mine følelser og si mine ord. Sitatet tilhører den romerske statsmannen Cicero, men det er like sant i dag. For å vinne kampen om kundene, må du forstå dem, og du må snakke slik at de forstår både hva du mener og at du bryr deg.

Hva innsikten kan brukes til
Dyp forbrukerinnsikt er nyttig til en rekke ting:

  • Når du skal utvikle nye produkter og tjenester, ved at du får vite hva målgruppa tenker før produktet er i salg, og kan justere deretter. Kunnskapen kan også gi helt nye ideer til hva du skal tilby.
  • For å lage kommunikasjon som treffer de rette punktene i hjertet og hjernen – ved at du tenker, føler og snakker som målgruppa.
  • For å måle effekten av markedsføringsarbeidet gjennom merkevaretracker og nullpunktsanalyse. Kombinert med andre innsiktsformer kan vi også finne svar på hvorfor effekten har blitt eller ikke har blitt som forventet.

strategi og konsept

Med riktig strategi og konsept treffer man

Vi bygger bro mellom innsikten og ditt videre arbeid, slik at alle i organisasjonen din har en klar forståelse av hva, hvem, hvordan og hvorfor.

Tjenester

Markedsstrategi

Nå dine mål og få maksimalt ut av din markedsføring med en effektiv markedsstrategi. En markedsstrategi er en plan for hvordan en virksomhet skal nå sine mål på markedet. Dette innebærer blant annet å identifisere målgruppen, analysere konkurransen, velge riktig markedsføringstaktikk og definere hvilken posisjonering du ønsker på markedet. En effektiv markedsstrategi krever også at en kontinuerlig måler og evaluerer resultatene av markedsføringen for å sikre at en får mest mulig utbytte av sine markedsføringstiltak.

 

Innholdsstrategi

Uten en klar innholdsstrategi vil innholdsmarkedsføringen nesten bestandig koste mer enn den smaker. Derfor har vi spesialisert oss på å hjelpe bedrifter og organisasjoner til å legge en god grunnmur for satsingen.

En innholdsstrategi blir til ved at vi guider vår kunde gjennom en prosess som besvarer de viktigste strategiske beslutningene for content marketing-satsingen. Den inneholder kort fortalt svar på spørsmålene:

  • Hvem målgruppa er, enten det er snakk om én primærmålgruppe eller flere primære og sekundære målgrupper. Her henter vi hjelp fra våre eksperter på forbrukerinnsikt.
  • Hva disse menneskene er opptatt av, og hvor deres interesser krysser dine.
  • Hvilke andre nettsider som din side vil konkurrere mot, hva deres styrker og svakheter er, og hvordan du kan skille deg ut positivt ut i forhold til dem.
  • Hvilke(t) tema(er) innholdssatsingen bør handle om, og hvilken rolle den skal spille for målgruppa/ene.
  • Hvilken tone-of-voice du skal ha, både språklig og i bruken av bilder, video og eventuelt podkast.
  • Hva innholdssatsingen skal resultere i. Her setter vi opp klare og realistiske mål, både for trafikk og lesing og for hva denne skal bidra med i salg, leads og andre konverteringer. Vi sørger også for at målene faktisk er målbare, enten ved å telle salg/leads osv. eller med merkevaretracking og liknende.
  • Hvordan publikum skal finne innholdet, og hvilke kanaler det skal spres i organisk og betalt. Her blir rådet vanligvis at annonsering og annen betalt spredning vil være viktig i starten, mens du oppnår bedre organisk spredning etter en stund.
  • Hvordan arbeidsflyten skal være, både når det gjelder hvem som skal gjøre hva, og når og hvor ofte dere skal publisere nytt innhold.

 Innholdsmarkedsføring er meningsløst hvis det ikke tar både målgruppen og din strategiske interesse på alvor.

Konseptutvikling

En vellykket konseptutvikling minner mye om arbeidet med innholdsstrategi, men krever enda mer for at sluttresultatet skal bli vellykket. Prosessen går tross alt ut på å utvikle et konsept som både kan stå på egne bein og samtidig bygge oppunder dine mål og USP-er. Når vi skal utvikle et innholdskonsept helt fra starten, eller gjøre omfattende videreutvikling av et eksisterende konsept, starter vi gjerne med nokså blanke ark. Enten kan konseptet starte med en idé om en type innhold vår kunde kan og bør skape for en målgruppe, eller det kan komme som et svar på funnene i en innholdsstrategi. Uansett må vi raskt definere hva slags innhold du skal tilby, og hvem innholdet skal skapes for. 

Selv det beste konsept går fort til grunne hvis ikke det daglige arbeidet fungerer. Noen må formulere selve artikkelideene og lage innholdet, og noen må sørge for at det blir spredd, enten via sosiale medier eller (i hvert fall i begynnelsen) ved hjelp av søkeordsannonsering. 

 

produksjon

Overrask målgruppen med innhold som faktisk treffer

Vi skaper tekster, bilder og video som gjør at leseren tror på deg, liker deg, og vil kjøpe av deg. Alt innholdet er SEO-optimalisert, slik at vi faktisk kan nå målgruppen. 

Produksjonstjenester

Film og foto

I en stadig mer visuell verden er fantastiske bilder og videoer viktige for å påvirke målgruppa. Vi hjelper deg til å skinne.

Et riktig bildeuttrykk gjør inntrykk. Et godt bilde skaper assosiasjoner og lyst: Til å ha den jakka, sykle på den stien, eller lage den oppskriften. Og de kan skape gjenkjenning, og gjøre at den potensielle kunden forstår at du snakker akkurat til ham eller henne. Videoer virker på samme måte. Særlig yngre nettbrukere foretrekker i større og større grad video framfor tekst når de surfer på nettet, noe som har gjort YouTube til verdens nest største søkemotor. Derfor – og fordi video er et fantastisk medium til å vise og forklare en del ting – bør innholdsmarkedsføring ofte inkludere også video i tillegg tradisjonelle fotografier. Vi i Core Content samarbeider med noen av de flinkeste fotografene og videofotografene i bransjen, og tilbyr derfor begge deler av høy kvalitet.

Hva slags bilder og video du trenger, avgjøres gjerne av innholdsstrategien, hvor vi igjen bruker vår ekspertise i forbrukerinnsiktfor å forstå hvilket uttrykk som fungerer best. Vår designer kan deretter sette opp moodboards som illustrerer hvordan strategiens føringer kan se ut i praksis. Disse eksempel-bildene gir igjen god hjelp til fotografene som skal gjøre selve jobben. På denne måten sikrer du innholdet ditt riktig tone of voice også visuelt.

Våre tjenester: 
– Video – både enkel produksjon og større reklameproduksjon 
– UGC/Brukergenerert innhold
– Produktbilder
– Reportasjebilder
– Portrettfotografier

Nettside

Godt design avgjør både om kundene finner fram på sidene dine, og om de lar seg friste. Derfor tenker vi alltid på både UX og UI når vi designer nettsider.

UX-design: Selv om oppdragene er forskjellige, starter alltid prosessen med UX-designet. UX-design kan beskrives som skjelettet i utformingen, og bestemmer hvordan nettsidene er ment å brukes: Hvilke menyer og valg skal brukeren få, og hvor skal de ligge? Disse valgene henger nøye sammen med informasjonsarkitekturen, hvor designeren jobber tett sammen med våre eksperter på søkemotoroptimalisering for å sikre en brukervennlig og SEO-vennlig oppbygging – selvfølgelig i samspill med kunden. Innspill fra annen forbrukerinnsikt blir også tatt med i betraktningen. Til sammen sikrer denne prosessen at sidene gir en god kundeopplevelse, altså god UX-design.

UI-design: Hvis UX-designet er skjelettet, er det grafiske designet (også kalt UI-design) kjøttet, huden og håret. Det er med andre ord hvordan nettsidene ser ut. Her kommer bildebruk, skrifttyper, logoer og andre grafiske elementer inn. Siden øynene for de fleste av oss er den viktigste sansen – i hvert fall når vi besøker et nettsted – er det her førsteinntrykket skapes. Her sørger vi for alt! Vi utarbeider moodboards for bilder og tegner responsive nettsider som ser bra ut uansett skjermstørrelse og -type – hele tida med UX-designet i bunn. På denne måten får du et resultat som – i samspill med tekst, foto og video av høy kvalitet– virker på både hjertet og hjernen, og bedre konvertering og flere salg som resultat 

 

Grafisk design

Vi kan hjelpe deg med både visuell identitet og grafisk produksjon. 

For å appellere til riktig målgruppe og gjenspeile det din bedrift står for må du kle deg i riktig drakt. Det er viktig med en tidsriktig logo og visuelle profilelementer som benyttes for å gi virksomheten et helhetlig og gjenkjennende uttrykk.

Basert på ditt budsjett finner vi frem til den beste veien til din profil. Det kan være å starte med en logo, for deretter å utvikle profilelementer. Eller det kan være å utvikle en fullverdig visuell identitet med eksempler og regler for bruk av identiteten fra starten av. Med en fullverdig profil i kofferten har du de beste forutsetninger for å nå frem til din målgruppe med en gjenkjennelig, proff og troverdig identitet. (COPY)

Tjenester: 
– Full rebranding
– Markedsmateriell
– Magasin
– Bannere
– Brosjyrer og plakater

 

Tekst

Gode tekster er avgjørende for om innholdsmarkedsføring lykkes. Men å skrive gode tekster er en kunst, så hvordan sørger du for at tekstene skinner?

  • Språklige feil og rotete oppbygging undergraver arbeidet du legger ned for å levere høy kvalitet på selve varene og tjenestene.
  • Gode og originale tekster gjør derimot at du skiller deg ut positivt, som en bedrift som bryr seg og tør å tenke litt annerledes.

Fordi gode tekster får leserne til å bli på sidene dine, og gjerne klikker seg videre, har tekstkvaliteten også betydning for SEO. Et av Googles sterkeste signaler er tross alt hva leserne gjør etter å ha klikket seg inn på et søkeresultat.

Når vi produserer tekster til innholdsmarkedsføring, sørger vi alltid for at resultatet blir i tråd med kundens tone-of-voice og innholdsstrategi– to viktige grunnsteiner for innholdssatsingen som vi kan hjelpe til med utviklingen av. 

Vi produserer både lengre featuretekster for påvirkning, SEO-optimaliserte tekster og tekstberikelser til produktsider. 

 

distribusjon

Spre ordet

Vi hjelper deg med å spre budskapet ditt til de rette menneskene. Enten du vil gjøre det via nettsiden, sosiale medier, nyhetsbrev eller målrettede annonser. 

Distribusjonstjenester

Søkemotoroptimalisering (SEO)

Våre eksperter på søkemotoroptimalisering (SEO) hjelper deg til å nå de rette kundene og sørger for at nettsidene dine fungerer optimalt. Å arbeide med søkemotoroptimalisering (SEO) innebærer alt fra vaktmesteroppgaver til analyse og strategi. Og alle elementene må være på plass for å gi et nettsted god SEO. Og derfor jobber vi i Core Content med SEO i alle faser fra A til Å.

Annonsering

Vi hjelper deg å spre budskapet til målgruppen via annonsering. Vi har god erfaring med Meta (Facebook og Instagram), Snapchat, Youtube, TikTok, Google og programmatisk annonsering. 

Med kontinuerlig testing sørger vi for at annonsene får høyest mulig engasjement, som igjen fører til at kanalens algoritmer jobber for annonsen og ikke imot den.  På denne måten sikrer vi at kunder slipper å bruker penger på å nå folk som ikke er mottakelige.

Kanalhåndtering

God tilstedeværelse og dialog med kundene er viktigere enn noen gang. Vi jobber derfor også med Community Management (kanalhåndtering) på sosiale medier, som handler om å lage godt innhold i alle kanaler, samtidig som vi passer på dialogen. Dette gir oss god oversikt over hva som fungerer av innhold og hvordan vi kan spre det på best mulig måte. 

+ 47 452 14 303

hei@corecontent.no